søndag 28. august 2011

Lyst å reise til Honduras, Etiopia eller Thailand?

I år har kristenrussen misjonsprosjekt både i Honduras, Etiopia og Thailand. Det skal samles inn penger til å fremme lese- og skriveferdighetene til barna i disse tre landene. Nå har det seg slik at alle som melder seg inn i kristenrussen 2012 får muligheten til å reise til disse landene i påska 2012. Det er plass til ca. 20 stk på hvert team, så det er førstemann-til-mølla-prinsippet som gjelder! Det koster en del å være med, men det er en opplevelse for livet.

Norges fylker er fordelt på disse tre landene og her er en oversikt over hvor ditt fylke skal reise.
Thailand:
Finnmark, Troms, Nordland, Trøndelag, Møre og Romsdal, Sogn og Fjordane, Hedmark og Oppland.
Etiopia:
Akershus, Oslo, Telemark, Buskerud, Østfold og Vestfold
Honduras: 
Vest-Agder, Aust-Agder, Rogaland og Hordaland

Mer info om reisen dere kan delta på, finner du på disse sidene:
Kristenrussen
Ungdom i Oppdrag

Eirin og jeg skal reise til hvert vårt land i oktober og være der i ti dager, hun til Thailand og jeg til Etiopia. Som forberedelse var vi på torsdag og fikk de første vaksinene. Eirin trengte heldigvis bare én, (på bildet er hun egentlig livredd og klemmer hånda til Nikolai flat), og jeg fikk to. Vi må nok tilbake for å ta en eller to til, men hva gjør man ikke for å holde seg frisk? :)

Det har vært noen morsomme dager denne uka. Som nordlendinger har vi så klart forvillet oss flere ganger i "store" Porsgrunn sentrum, og opplevd å få motorstopp midt i et lyskryss og måtte dytte bilen ut av veien. Lite flaut ass! Sånn kan det gå når man kjører en veldig interessant og gammel bil, og er i en by som har veldig spesiell skilting. Sier vi.. :D

Vi har også spilt inn en video som skal vises på Kick-offene, og etterhvert blir lagt ut på bloggen :) I morgen tidlig reiser vi til Grimerud for å møte teamet vi skal reise rundt med i hele september, noe vi ser veldig frem til!


Håper dere alle har det bra, og ikke vær redd for å ta kontakt hvis dere lurer på noe. Vi er her for dere!

Til slutt vil jeg bare dele et bibelvers som betydde mye for meg gjennom russetiden min.

”Vær ikke redd, for jeg er med deg. Se deg ikke rådvill omkring, for jeg er din Gud! Jeg gjør deg sterk og hjelper deg, ja, holder deg oppe med min frelserhånd.” - Jesaja 41:10


God bless!
- Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar